Rosjanin przejął Nurburgring
W ostatnich latach właściciele toru Nurburgring popadli w tarapaty finansowe, z których właśnie wyciągnął ich inwestor. Przejął on 99 procent udziałów w legendarnym, niemieckim torze.
Kilka lat temu pojawiły się pierwsze przesłanki o tym, że tor Nurburgring przynosi ogromne straty. To zadziwiające, ponieważ większość producentów sprawdza tutaj swoje prototypy, a w międzyczasie obywa się tutaj wiele zlotów oraz imprez motoryzacyjnych.
Nawet w wybrane dni tor jest oblegany przez „zwykłych śmiertelników”, którzy mogą sprawdzić swoją maszynę na torze, gdzie przez lata odbywały się wyścigi Formuły 1, a jest on uznawany przez najbardziej doświadczonych kierowców wyścigowych za bardzo wymagający. Wielu z nich nazywa niemiecki tor „zielonym piekłem”.
Gdy pojawiły się pierwsze kłopoty finansowe, w tor zainwestował Wiktor Charitonin, który przejął 80 procent udziałów w spółce zarządzającej obiektem. Rosyjski Forbes podał kilka dni temu, że współzałożyciel firmy farmaceutycznej Pharmstandard zwiększył właśnie swoje udziały do 99 procent. Jeden procent pozostawił spółce GetSpeed.
Co więcej, inwestor zamierza nie dalej jak w 2017 roku sprowadzić na ten obiekt najlepszych kierowców świata zasiadających w bolidach Formuły 1. Podobno trwają już poważne negocjacje z Berniem Ecclestonem.
W międzyczasie na torze Nurburgring zniesiono ograniczenia prędkości, dlatego producenci mogą znów oficjalnie stawać do walki i poprawiać kolejne rekordy toru.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: