Zawodniczki Mercedes-Benz w rajdzie Aïcha des Gazelles
2500 kilometrów przez Maroko: pod koniec marca z miejscowości Erfoud wystartowała 26. już edycja kobiecego rajdu Aïcha des Gazelles. W pustynnych zmaganiach wzięły udział cztery zespoły w barwach Mercedes-Benz Vans.
Po około dwóch tygodniach ich użytkowe Vito i Sprintery z napędem na wszystkie koła przekroczyły linię mety w mieście portowym Essaouira – i po raz kolejny zdominowały czołówkę kategorii „Crossover”. Radość uczestniczek z sukcesów w rajdzie uwieczniono na krótkim filmie. W kategorii „Crossover” zwyciężyły Viola Hermann i Vanessa Wagner. 45-letnia złotniczka ze Stuttgartu i 38-letnia mistrzyni hydrauliki z Hattersheim, wyspecjalizowana również w montażu systemów grzewczych, nie dały szans rywalkom. Tu nie liczyła się prędkość – decydujące było ukończenie rajdu z jak najmniejszą liczbą przejechanych kilometrów na liczniku, a w celach nawigacyjnych uczestniczki mogły używać wyłącznie kompasu i mapy. Ceremonia dekoracji zwyciężczyń odbyła się 2 kwietnia. Nie przewidziano nagród pieniężnych; wpływy z rajdu zostały przekazane na cele charytatywne.
Pozostałe miejsca zespołów Mercedes-Benz Vans w kategorii „Crossover” prezentują się następująco:
• miejsce 3.: Bianca Manz (31-letnia inżynier z Esslingen) i Alexandra Jansen (29-letnia inżynier z Kolonii);
• miejsce 4.: dr Eva Holzhäuser (31-letnia lekarka radioonkolog z Bad Kreuznach) i Nicole Marquardt (32 lata, ekspert ds. sprzedaży z Böblingen);
• miejsce 6.: Madeleine Oster (27 lat, mistrzyni w zawodzie cieśli i dekarza z Bernkastel-Kues) oraz Catrin Peest (50 lat, mistrzyni w zawodzie stolarza z Heidelbergu).
Zespoły Mercedes-Benz Vans miały do dyspozycji seryjne auta użytkowe, poddane jedynie drobnym modyfikacjom: ekipy Hermann/Wagner i Holzhäuser/Marquardt startowały Vito 119 BlueTEC 4×4, a Manz/Jansen oraz Oster/Peest – Sprinterami 316 BlueTEC 4×4. Samochody były wyposażone w napęd na obie osie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: