Nowe Audi R8 Spyder V10: premiera w Nowym Jorku
Nowe Audi R8 Spyder z wolnossącym silnikiem V10 łączy imponujące osiągi z urokami jazdy kabrioletem.
540 KM, moment obrotowy 540 Nm przy 6500 obr./min., prędkość maksymalna 318 km/h, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy – podczas wystawy New York International Auto Show 2016, cztery pierścienie pokażą premierowo swój najnowszy, wyczynowy samochód sportowy z otwartą karoserią.
Audi R8 Spyder ma lekki dach tkaninowy, kończący się z tyłu pojazdu dwoma „płetwami”. Dzięki nim materiał dachu jest napięty. Elektrohydrauliczny napęd otwiera i zamyka dach – nawet wtedy, gdy samochód porusza się z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h – w 20 sekund. Tylną szybę, umieszczoną w przegrodzie między przedziałem pasażerskim a komorą silnika, można podnosić i opuszczać.
Ma masę 1612 kg. Karoseria Audi Space Frame (ASF) wykonana została z aluminium i karbonu. Z zewnątrz widoczne są elementy dodatkowe karoserii, jak przedni spojler, dyfuzor i nowe wloty powietrza sideblades, które mogą być wykonane także z karbonu.
Za właściwe „brzmienie” V10 odpowiada zamontowany centralnie wolnossący silnik z podwójnym wtryskiem o pojemności 5,2-litrowy motor. Dźwięk można opcjonalnie zwielokrotnić dzięki sportowemu układowi wydechowemu z lśniącymi czernią końcówkami rur wydechowych.
Kierowca ma do dyspozycji siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów S tronic, obsługiwaną elektrycznie, tzw. „by wire”. Ta dwusprzęgłowa skrzynia przekierowuje moc silnika do nowo zaprojektowanego napędu quattro z elektrohydraulicznie poruszanym sprzęgłem wielopłytkowym umieszczonym przy przedniej osi. Na pokładzie Audi R8 Spyder Ten zamontowano system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który może pracować w czterech trybach: od bardzo dynamicznego po zorientowany na wysoki komfort. Jeśli na pokładzie znajduje się opcjonalna skórzana kierownica R8 performance, to do tych czterech trybów dochodzą jeszcze trzy dodatkowe: dry, wet i snow, zwiększające stabilność pojazdu w wypadku złych warunków panujących na drodze.
Kierowca i pasażer mają do dyspozycji fotele sportowe lub kubełkowe. 12,3-calowy, w pełni cyfrowy kokpit wirtualny Audi virtual cockpit, prezentuje kierowcy wszystkie najważniejsze informacje w postaci dokładnych grafik 3D. Zupełnie nowym na pokładzie Audi R8 Spyder V10 rozwiązaniem jest Audi smartphone interface. Pozwala ono wyświetlać zawartość wybranych smartfonów bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Od połowy tego roku, opcja ta będzie także dostępna w modelu R8 Coupé. Na życzenie zamontować można też Audi phone box, pozwalający na sprzężenie telefonów mobilnych z anteną samochodową i na ich indukcyjne ładowanie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: