Czwarty wymiar
Nissan przygotowuje się do wejścia na globalny rynek małych pojazdów dostawczych. Są jak idealna kobieca torebka - przestronne, ładowne i kompaktowe.
fot. Nissan
|
Nissan NV200, projektowany był jako pojazd zarówno dostawczy, jak i osobowy. Oznacza to zupełnie nowa jakość pod względem przestronności, komfortu i funkcjonalności na rynku małych furgonów w Europie oraz na innych kontynentach.
NV200 dostępny jest w trzech różnych wersjach: jako furgon z największą przestrzenią ładunkową w tej klasie pojazdów oraz w dwóch siedmiomiejscowych odmianach osobowych – jako funkcjonalne towarowo-osobowe kombi oraz jako bardziej komfortowy mikrobus, który został zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.
– NV200 to nasza propozycja globalnego małego vana – powiedział Andy Palmer, starszy wiceprezes ds. planowania produktów globalnych w Nissan Motor Co., Ltd. – Atutami samochodu są znakomite walory użytkowe i pomysłowe rozwiązania podnoszące wygodę korzystania z auta, niskie koszty eksploatacji oraz funkcjonalna konstrukcja. Wprowadzając ten pojazd Nissan chciałby spełnić potrzeby klientów poszukujących funkcjonalnego i uniwersalnego lekkiego vana. Wiosną NV200 trafi na rynek japoński. Od jesieni 2009 można będzie go kupić w Europie, a później również w Chinach i na innych rynkach- podkreślił.
Imponująca przestrzeń ładunkowa
W NV200 zastosowano innowacyjne pomysły na zagospodarowanie nadwozia, dzięki czemu udało się uzyskać największą i najbardziej funkcjonalną przestrzeń ładunkową w tej klasie pojazdów. Mimo długości całego pojazdu wynoszącej niespełna 4,4 m długość części towarowej NV200 przekracza 2 m (2040 mm).
Dzięki zastosowaniu przedniego napędu oraz tylnego zawieszenia o bardzo zwartej konstrukcji w NV200 zmieszczą się aż dwie standardowe europalety. 1,84 m wysokości oznacza, że nie jest wyższy od konkurencyjnych modeli, ale poziom podłogi (520 mm nad ziemią) jest najniższy w tej klasie pojazdów, co ułatwia załadunek. Takie rozwiązanie pozwoliło również na uzyskanie przestrzeni ładunkowej o kubaturze aż 4,1m3. Dopuszczalna ładowność samochodu wynosi 771 kg.
Przestronne wnętrze
Duża przestrzeń ładunkowa to podstawowa zaleta furgonu, ale spore rozmiary wnętrza NV200 przekładają się również na obfitość miejsca dla pasażerów w wersji kombi. Inaczej niż w niektórych modelach konkurencyjnych wyposażonych w wyjmowane fotele – ciężkie i wymagające posiadania dodatkowego miejsca na ich przechowywanie po wymontowaniu z pojazdu – w wersji kombi fotele pozostają w samochodzie przez cały czas. Oparcie środkowej kanapy składa się w proporcji 60/40, co podnosi funkcjonalność pojazdu. Cały moduł można też złożyć na płasko i wsunąć pod przednie fotele. Dwa fotele w ostatnim rzędzie składają się natomiast pojedynczo, w kierunku bocznych ścianek przedziału bagażowego.
W całym procesie opracowywania Nissana zwracano uwagę na zapewnienie najwyższej precyzji pod względem dopasowania elementów nadwozia i wnętrza oczekiwanej przez nabywców samochodów osobowych.
NV200 jako furgon dostępny jest rówież z nadwoziem wyposażonym w boczne okna. Od wersji osobowej odróżniają go jednak tylne dwuskrzydłowe drzwi otwierane na boki. Obydwie wersje siedmiomiejscowe wyposażone są natomiast w oszkloną tylną klapę otwieraną do góry. Dwuskrzydłowe drzwi dostępne są opcjonalnie w osobowej wersji kombi. Przesuwane sekcje bocznych okien w wersjach osobowych poprawiają wentylację kabiny.
Platforma podwoziowa
NV200 zbudowany jest na zmodyfikowanej platformie B Nissana. W podwoziu zastosowano niezależne zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona na osobnej ramie pomocniczej i lekkie, ale solidne zawieszenie tylnej osi na resorach piórowych.
Odpowiednie osiągi zapewniają dwa silniki do wyboru, w tym jeden benzynowy i jeden wysokoprężny. Nissan w wersji benzynowej napędzany jest przez cieszący się dobrą opinią, wykonany w całości z aluminium, silnik Nissana HR16 o pojemności 1,6 litra. Jest to szesnastozaworowa jednostka o pojemności 1598 cm3, rozwijająca moc 79 kW (108 KM) i maksymalny moment obrotowy 153 Nm, współpracująca z pięciobiegową skrzynią manualną.
Diesel, to ośmiozaworowa konstrukcja sojuszu Renault-Nissan 1,5 dCi (K9K) o pojemności 1461 cm3. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 200 Nm i moc 63 kW (86 KM), a jego atutem są idealne proporcje osiągów, kultury pracy i oszczędnego zużycia paliwa. Silnikowi towarzyszy pięciobiegowa przekładnia manualna.
Bogate wyposażenie
fot. Nissan
|
NV200, jako pierwszy van w tym segmencie, dostępny jest z opcjonalną kamerą cofania, co ułatwi parkowanie wielu kobietom. W kabinie znajduje się mnóstwo schowków, kieszeni i uchwytów na kubki i butelki. W górnej części schowka w desce rozdzielczej wygospodarowano ukrytą przegródkę na aparat fotograficzny, telefon komórkowy albo ważne dokumenty. Te wszystkie miejsca idealnie ukryją zawartość damskiej torebki. Oprócz kamery cofania, wyposażenie standardowe lub opcjonalne obejmuje również inne elementy, typowe dla samochodów osobowych, takie jak inteligentny kluczyk Nissan, elektrycznie opuszczane szyby boczne czy ESP. Bezpieczeństwo jazdy podnosi takie wyposażenie standardowe, jak ABS z układem wspomagania hamowania awaryjnego (BA) i elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD). Standardem są również dwie czołowe poduszki powietrzne. Boczne poduszki powietrzne dostępne są jako opcja. Sprawi to, że każdy będzie czuł się bezpiecznie i nawet przewóz dzieci nie będzie przyprawiał o zawrót głowy.
Zadbano również o bezpieczeństwo pieszych poprzez zwiększenie ilość materiału pochłaniającego energię uderzenia w pokrywie silnika oraz zastosowanie konstrukcji maski pochłaniającej energię.
Niski koszt utrzymania
Koszty posiadania NV200 powinny należeć do najniższych w tej klasie pojazdów, nie tylko dzięki niskim kosztom samej eksploatacji oraz efektywności silników i zespołów napędowych, ale również dzięki bezpiecznej konstrukcji pojazdu, które pomaga zminimalizować uszkodzenia znajdujących się pod maską elementów najbardziej narażonych w razie kolizji, takich jak chłodnica.
– Dzięki przemyślanej konstrukcji i pomysłowym rozwiązaniom uzyskaliśmy największą przestrzeń ładunkową w tej klasie pojazdów- powiedział Dominique Correze, wiceprezes europejskiego oddziału firmy Nissan reprezentujący Dział Pojazdów Dostawczych. – NV200 to połączenie funkcjonalności i efektywności we właściwych proporcjach. Równie praktyczne są wersje służące do przewozu osób – kombi i mikrobus. Ich wyposażenie zapewnia komfort podróżowania na poziomie porównywalnym z samochodem osobowym.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: