Jeszcze tylko jeden dzień testów
Przedsezonowe testy zespołów F1 nigdy nie dają wyraźnych wskazówek co do tego, który team okaże się najlepszy w trakcie Mistrzostw. Podczas ostatniej czterodniowej sesji przed pierwszym wyścigiem z dnia na dzień zmienia się czołówka zawodników. W sobotniej próbie najszybszy okazał się Nico Rosberg z zespołu Mercedes GP.
Nico analizuje… |
fot. Mercedes GP
|
Najszybsze okrążenie jakie wykonał Niemiec było nieco wolniejsze od okrążenia Nico Hulkenberga z teamu Williams wykonanego wczoraj. Po deszczowych testach w Jerez, Barcelona przez dwa dni była bardziej życzliwa dla zawodników. Niestety, dzisiaj, opady pojawiły się ponownie na kilka godzin nad hiszpańskim torem. Rosberg przejechał także największą liczbę okrążeń. Jeszcze wczoraj Michael Schumacher powątpiewał, że Mercedes jest gotowy, aby wygrywać. Dzisiaj jego kolega z zespołu był już w znacznie lepszym nastroju – Nie wykorzystaliśmy jeszcze wszystkich możliwości naszego samochodu, ale zrobiliśmy krok we właściwym kierunku. Dokonaliśmy kilku poważnych zmian dzisiaj rano, których owocem była poprawa osiągnięć. Dzięki temu, że inne zespoły wykonywały także długie przejazdy mogliśmy porównać nasze rezultaty. Mamy jeszcze wiele do zrobienia, ale jesteśmy w dobrej kondycji.
Nieco gorzej niż podczas ostatnich prób spisywał się dzisiaj zespół Petera Saubera. Jak stwierdził Kamui Kobayashi, byłoby lepiej wykonywać długie przejazdy w lepszych warunkach atmosferycznych, ale z drugiej strony opady, które pojawiły się w trakcie sesji, a tym samym zmiany opon zmusiły zespół do podjęcia ćwiczeń sprawności i komunikacji w trakcie pitstopów.
Zespół Virgin Racing ponownie miał dzisiaj problemy techniczne. Najpierw związane one były ze skrzynią biegów, co opóźniło rozpoczęcie prac rano. Po przerwie w połowie dnia okazało się, że pojawiły się kłopoty dotyczące systemu paliwowego i mechanicy musieli wymienić silnik.
Niedziela będzie ostatnim dniem testów przed pierwszym wyścigiem sezonu 2010 w Bahrajnie.
Nieoficjalne czasy, sobota, 27 luty 2010, Brcelona:
1. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:20.686, 128 okrążeń
2. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 1:21.413, 106 okrążeń
3. Jenson Button, McLaren, 1:21.450, 105 okrążeń
4. Rubens Barrichello, Williams, 1:21.975, 101 okrążeń
5. Felipe Massa, Ferrari, 1:22.344, 115 okrążeń
6. Vitaly Petrov, Renault, 1:22.523, 68 okrążeń
7. Adrian Sutil, Force India, 1:22.606, 61 okrążeń
8. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:23.123, 51 okrążeń
9. Jarno Trulli, Lotus, 1:25.059, 102 okrążenia
10. Kamui Kobayashi, BMW Sauber, 1:26.216, 105 okrążeń
11. Timo Glock, Virgin, 1:26.305, 31 okrążeń
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: