Syrena Meluzyna R – znamy cenę!
Moda na przywracanie do życia legendarnych polskich marek trwa w najlepsze. Po projektach nowego Poloneza i Warszawy przyszedł czas na Syrenę, która została zaprezentowana w wersji Meluzyna R.
Sportowa wersja legendarnej Syreny ma wejść na rynek pod pieczą firmy AK Motor. Na początek jednak zaprezentowano sportową wersję, Meluzyna R, która została zbudowana przez Pawła Dytko oraz jego firmę Proton Cars z Nysy. Samochód został zaprezentowany już jakiś czas temu, wystartował nawet w Rajdzie Barbórki, gdzie mogła go zobaczyć szersza publiczność.
Właściciel AK Motor ujawnił kilka dni temu, że można już składać zamówienia na samochód i podzielił się szczegółami technicznymi. Wersja wyścigowa bez drogowej homologacji kosztuje 60 tys. euro, czyli w przeliczeniu ponad 200 tysl zł. Niebawem zostanie pokazana także wersja drogowa, ale nie ujawniono jej ceny.
Syrena Meluzyna R to samochód, który pomieści we wnętrzu tylko dwie osoby. Jego wymiary to: 4037 mm długości, 1821 mm szerokości oraz 1439 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2508 mm. Auto zbudowane na konstrukcji rurowej waży 1,1 tony. Pod maską pracuje dwulitrowy silnik z doładowaniem. Jego maksymalna moc to 400 KM. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,5 sekundy. Auto jest w pełni przygotowane do wyczynowej jazdy. Wyposażono go w sekwencyjną skrzynię biegów, napęd na cztery koła oraz klatkę bezpieczeństwa.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
O_o