Deszczowe testy F1 w Jerez
10 zespołów pojawiło się dzisiaj na torze w Jerez, aby kontynuować przygotowania do sezonu 2010. Brakuje części, zdarzają się awarie, a pogoda nie rozpieszcza.
Nico Rosberg na torze w Jerez |
fot. Mercedes GP
|
Nico Rosberg, występujący w barwach Mercedesa
w tym sezonie, był najszybszy podczas pierwszego dnia drugiej rundy testów w Hiszpanii. Wynik był najlepszy, ale jego samochód odmówił posłuszeństwa po przejechaniu 58 okrążeń.
Jerez nie było dzisiaj łaskawe dla kierowców.
Po pół godzinie od rozpoczęcia sesji zaczął padać intensywnie deszcz, co ograniczało bardzo widoczność. Najlepsze czasy ustanowione zostały w związku z tym w pierwszej godzinie pracy zespołów.
Nie może do udanych zaliczyć dzisiejszego dnia na Jerez Mark Webber. Australijczyk przejechał 47 okrązeń, ale wyciek oleju spowodował konieczność wymiany silnika, a po zatrzymaniu się Nico Rosberga na torze kierowca Red Bulla mógł już pokonać tylko trzy dodatkowe okrążenia. Narzekali na pogodę także kierowca Renault Vitalyi Petrov, który jak stwierdził, nie mógł jeździć tak szybko jak chciał i Vitantonio Liuzzi z Force India, mający problemy z balansem samochodu na mokrej nawierzchni.
Niezależnie od pogody, młody Nico Hulkenberg, który przejechał największą liczbę okrązeń, dostarczył dziś zadowolenia teamowi Williamsa. Zarówno na suchym torze, jak już podczas opadów był jednym
z najszybszych zawodników. Czwartym najszybszym kierowcą był zasiadający drugi raz w samochodzie Ferrari Fernando Alonso. Jego bolid zachowywał się dobrze i łatwo prowadził jak stwierdził Hiszpan, wyrażając także nadzieję, że w drugim dniu testów będzie miał możliwość treningu i zebrania danych dotyczących jazdy na suchym torze. W środku stawki, przed obecnym Mistrzem Świata Jensonem Buttonem uplasował się Kamui Kobayashi z teamu Petera Saubera. Być może, jednak Mistrza za kierownicą McLarena spowalniał dodatkowy zainstalowany na bolidzie czujnik zbierający dane.
Nowy w stawce bolid Virgin prowadzony przez Timo Glocka pojawił się na torze dopiero po południu. Opóźnienie spowodowane było oczekiwaniem na części, ktore dotarły do Hiszpanii dopiero we wtorek wieczorem. Glock przejechał tylko 5 okrążeń toru.
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba okrążeń |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:20,927 |
– |
57 |
2 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:21,031 |
+0,104 |
84 |
3 |
Nico Hulkenberg |
Williams |
1:22,243 |
+1,316 |
118 |
4 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:22,895 |
+1,968 |
88 |
5 |
Kamui Kobayashi |
Sauber |
1:23,287 |
+2,860 |
55 |
6 |
Jenson Button |
McLaren |
1:24,947 |
+4,020 |
68 |
7 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:24,968 |
+4,041 |
71 |
8 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:25,440 |
+4,513 |
27 |
9 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:26,502 |
+5,575 |
50 |
10 |
Timo Glock |
Virgin |
1:38,734 |
+17,807 |
5 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: