Bolid Force India gotowy do startów
Wszyscy mają wielkie oczekiwania związane z nadchodzącym sezonem F1. Niewątpliwie dotyczy to także jednego z najmłodszych, gdyby nie brać pod uwagę tegorocznych debiutantów, zespołów - Force India.
VJM03 |
fot. Force India
|
9. lutego swój nowy pojazd na sezon 2010 zaprezentował już także team Force India. Bolidy VJM03 będą prowadzone w tym roku podobnie jak
w końcówce ubiegłego sezonu, przez Antonio Liuzziego i Adriana Sutila.
Szef teamu dr Vijay Mallya ma nadzieję, że napędzany silnikiem Mercedesa nowy bolid będzie osiagać lepsze wyniki niż w zeszłym roku
– Celem jest poprawienie wyników końcówki roku 2009. Mam nadzieję, że nie wyjdę na zbyt pewnego siebie mówiąc, że był to dla nas wyjątkowy rok. Jedno podium, jedno pole position, jedno najszybsze okrążenie, pięć startów w pierwszej dziesiątce i 13 punktów. Zdobyliśmy doświadczenie i wiele nauczyliśmy się. Oby nasz rozwój następował w tym samym tempie.
VJM03 został zaprojektowany w siedzibie zespołu w Wielkiej Brytanii pod kierownictwem MarkaSmitha. Konstrukcja dostosowana została oczywiście do wymogów obowiązujących w tym roku przepisów.
– Bolid jest oczywiście następcą poprzedniego pojazdu i kontynuacją wypracowanej przez nas filozofii, dlatego rozwijaliśmy go, a nie korygowaliśmy. Z powodu ilości paliwa potrzebnego do przejechania całego wyścigu, trzeba było zaprojektować samochód dłuższy albo szerszy, lub wybrać kompromis czyli użyć kombinacji, tak jak my to zrobiliśmy. To oczywiście miało wpływ na rozwiązania mechaniczne i aerodynamiczne, szczególnie w odniesieniu do dyfuzorów i nadwozia – powiedział Smith.
Vitantonio Liuzzi zapytany czy ufa VJM03, stwierdził:
– Zespół wykonał fantastyczną pracę. W zeszłym roku pracowali nad samochodem 2009, ale równocześnie przygotowywali bolid na 2010. Naprawdę ufam, że prace w trakcie zimy zaowocują punktami w każdym wyścigu. To także moje założenie. Ponadto chciałbym, żeby moje występy były bardziej konkurencyjne i spójne.
Adrian Sutil, który już kilkakrotnie pokazał duże umiejętności i chyba trochę brakowało mu szczęścia zapewnia:
– To będzie pierwszy sezon, kiedy prace postępują zgodnie z planem, więc czuję, że będę w stanie pokazać od samego początku do końca, jak można wykorzystać samochód i na co mnie stać.
Force India rozpoczyna w środę testy na hiszpańskim torze w Jerez. Pierwszy za kierownicą VJM03 usiądzie Vitantonio Liuzzi.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: