Audi R18 – nowy mocarz z Ingolstadt
W nowy sezon sportów motorowych, Audi wkroczy z najsilniejszym i najbardziej wydajnym samochodem wyścigowym jaki dotąd powstał w fabrykach Ingolstadt i Neckarsulm - Audi R18.
Audi R18 miało swoją światową premierę w ostatnią sobotę, podczas uroczystego zakończenia sezonu Audi Sport w Audi Training Center w Monachium. W serii DTM cztery pierścienie stawiają na ciągłość i nie dokonują żadnych zmian w zespole kierowców. Nowe Audi R8 LMS po raz pierwszy wystartuje w całym sezonie serii GT. Natomiast chęć udziału w Audi Sport TT Cup 2016 wyraziło 125 kandydatów, choć miejsc startowych jest tylko dwadzieścia.
Audi R18 na sezon 2016 zostało radykalnie przekonstruowane. Samochód typu LMP1 startujący w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans oraz w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC, charakteryzuje się innowacyjną aerodynamiką, wyznacza nowe granice w lekkiej konstrukcji i wyposażony został w przebudowany system hybrydowy z akumulatorami litowo-jonowymi magazynującymi energię oraz w zoptymalizowany pod względem wydajności silnik TDI.
W pierwszym wyścigu sezonu 2016 mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC, 17 kwietnia w Silverstone (Wielka Brytania), zespół Audi Sport Team Joest wystawi dwa nowe egzemplarze Audi R18. By osiągnąć maksymalną oszczędność kosztów, Audi oraz siostrzana marka Porsche uzgodniły, że w najważniejszym wydarzeniu sezonu, 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, pojadą tylko dwa, zamiast trzech samochodów każdej z tych marek.
W serii DTM Audi stawia na kontynuację: „na pokładzie” pozostaje tych samych ośmiu kierowców, którzy byli w zespole w roku 2015. Ten zgrany team, w ostatnim sezonie, na 18 startów, 10 razy był na miejscu pierwszym. Jedyna zmiana: Adrien Tambay i Nico Müller zamieniają się miejscami w zespołach. Audi Sport ma nadzieję, że taka zamiana będzie pozytywnym bodźcem dla obu najmłodszych kierowców Audi startujących w DTM. Za przygotowanie i wystawienie ośmiu egzemplarzy
Audi RS 5 DTM odpowiedzialne będą, podobnie jak wcześniej, sprawdzone teamy: Audi Sport Teams Abt Sportsline, Phoenix i Rosberg.
W serii GT zakończono dopracowywanie nowego Audi R8 LMS i rozpoczęto realizację zamówień. Z uwagi na ogromny popyt, Audi Sport customer racing sprawdza możliwości zwiększenia planowanej na sezon 2016 produkcji. Pierwotnie w planach przewidziano 45 egzemplarzy.
W sezonie 2016, Audi R8 LMS wystartuje w wyścigach na czterech kontynentach. Model zadebiutuje również w azjatyckiej serii Audi R8 LMS Cup. Najważniejszymi z punktu widzenia zespołów jeżdżących Audi i kalendarza Audi Sport customer racing, są dwa wyścigi 24-godzinne: na niemieckim torze Nürburgring i w belgijskim Spa, a także 12-godzinny wyścig w Bathurst w Australii oraz Puchar Świata FIA GT w Macau.
Podobnie jak podczas udanego, pierwszego sezonu Audi Sport TT Cup, impreza ta będzie się odbywać przy okazji wybranych wyścigów serii DTM. Liczba stałych uczestników zostaje zwiększona z 18 do 20. Ostateczna lista młodych kierowców zakwalifikowanych do Pucharu, ogłoszona zostanie 5 grudnia, na zakończenie dwudniowego kursu ewaluacyjnego w Vallelunga. Organizująca Puchar spółka-córka Audi, quattro GmbH, odebrała 125 zgłoszeń młodych kierowców 36 narodowości.
Najnowsze
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
Kierowcy, którzy nie mają szczęścia parkować w garażu, muszą mierzyć się z wieloma niedogodnościami związanymi z zimowymi warunkami. Najważniejsze to konieczność odśnieżania auta, skrobania szyb oraz jazda wychłodzonym samochodem w oczekiwaniu, aż wnętrze się nagrzeje. Na szczęście jest sposób, aby proces ten przyspieszyć. -
Porsche Polska w Warszawie – nowa siedziba właśnie rozpoczyna działalność
-
Test: Nissan Ariya e-4orce – 306 KM w elektryku robi różnicę
-
12-letnia Julia Angelard w stawce Kartingowych Mistrzostw Polski 2025
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Zostaw komentarz: