Renault też oszukiwało ze spalinami? – AKTUALIZACJA
Afera "Dieselgate", która do tej pory kojarzyła się jednoznacznie z koncernem Volkswagen zaczyna zataczać coraz szersze kręgi. Do grona podejrzanych dołącza właśnie Renault Espace, którego silnik emituje 25 razy więcej substancji niż powinien.
Wygląda na to, że afera z silnikami Diesla, która od kilku miesięcy rozkręca się za sprawą Volkswagena, nie będzie dotyczyła wyłącznie jednego koncernu. Niemiecka grupa DUH lobbująca na rzecz ekologii opublikowała właśnie raport na temat silnika 1.6 dCi w nowym Renault Espace.
Podczas testów przeprowadzonych na tej jednostce wyszło, że emisja niebezpiecznych tlenków azotu jest 25 razy wyższa, niż pozwalają na to normy emisji spalin Euro 6. Według DUH przeprowadzono dziewięć indywidualnych pomiarów na Uniwersytecie w Bernie. Osiem z nich zostało przeprowadzonych według procedury NEDC, która jest stosowana przez producentów, a jeden przeprowadzono według wytycznych DUH.
Prezes DUH stwierdził, że powodem dla którego wybrano ten model i silniki jest podejrzenie, że w rażący sposób odbiegają one od oficjalnych danych podawanych przez producenta. Kilka tygodni temu ta sama organizacja oskarżyła Opla o fałszowanie wyników emisji w modelu Zafira z silnikiem 1.6 CDTi. Niemiecki koncern zareagował wtedy oświadczeniem dementującym te pogłoski.
Oświadczenie Renault w sprawie oskarżeń DUH:
Renault przypomina, że Espace, podobnie jak wszystkie sprzedawane samochody marki, spełnia obowiązujące przepisy.
– Procedury testowe przyjęte przez Uniwersytet w Bernie nie są w całości zgodne z europejskimi przepisami, a uzyskane wyniki wykazują znaczne zróżnicowanie – co jak podano zresztą w raporcie z badań wymaga „dodatkowych pomiarów” – a więc nie pozwalają na wyciągnięcie wniosków.
– Renault podejmie niemniej wszelkie niezbędne działania, aby szczegółowo przenalizować te wyniki. Tym bardziej, że w sierpniu 2015 roku niezależna niemiecka organizacja ADAC przetestowała model Espace i w opublikowanych wynikach potwierdziła jego zgodność z obowiązującą normą.
Najnowsze
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
Kierowcy, którzy nie mają szczęścia parkować w garażu, muszą mierzyć się z wieloma niedogodnościami związanymi z zimowymi warunkami. Najważniejsze to konieczność odśnieżania auta, skrobania szyb oraz jazda wychłodzonym samochodem w oczekiwaniu, aż wnętrze się nagrzeje. Na szczęście jest sposób, aby proces ten przyspieszyć. -
Porsche Polska w Warszawie – nowa siedziba właśnie rozpoczyna działalność
-
Test: Nissan Ariya e-4orce – 306 KM w elektryku robi różnicę
-
12-letnia Julia Angelard w stawce Kartingowych Mistrzostw Polski 2025
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Zostaw komentarz: