Yamaha prezentuje nowe modele na rok 2016
Podczas wystawy EICMA w Mediolanie Yamaha zaprezentowała kilka nowych modeli motocykli, które zobaczymy w salonach na początku roku 2016.
Yamaha opracowała całkowicie nowy motocykl o pojemności jednego litra – do rodziny MT dołączy flagowy model MT-10. To będzie najbardziej wyrazisty naked w ofercie Yamahy, stworzony z myślą o zapewnieniu potężnego momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotowym.
Główne cechy MT-10
- 4-cylindrowy, rzędowy silnik „CP4” w technologii Crossplane, pochodzący z YZF-R1
- YCC-T Elektroniczne Sterowanie Przepustnicą Yamaha, D-MODE: wybór 3 trybów pracy, system Kontroli Trakcji (TCS) z 3 trybami do wyboru
- Nowa konstrukcja układów dolotowego, wydechowego i paliwowego
- Nowy, tytanowy, centralizujący ciężar tłumik typu 4-2-1 z nową konstrukcją zaworu wylotowego
- Najkrótszy w swojej klasie, 1400 mm rozstaw osi
- Pochodzące od YZF-R1, opracowane na potrzeby wyścigów zawieszenie o zienionych ustawieniach
- 17-litrowy zbiornik paliwa
- Dwie przednie tarcze o średnicy 320 mm z montowanymi radialnie 4-tłoczkowymi zaciskami i systemem ABS
- 17-litrowy zbiornik paliwa
- Lekkie, 5-ramienne koła z aluminium
- Tempomat dla 4, 5 i 6-go biegu
- QSS (Quick Shift System) system szybkiej zmiany biegów (dostępny opcjonalnie)
- Dwa przednie reflektory LED-owe, LED-owe światła pozycyjne z nowymi soczewkami, kierunkowskazy i podświetlenie tablicy rejestracyjnej
- Kolory: Night Fluo, Tech Black, Race Blu
- Dostępność: maj 2016
W 2016 roku Yamaha powiększy gamę swoich motocykli MT o model MT-03. Ten lekki, zwrotny i łatwy w prowadzeniu dwucylindrowiec o pojemności 321 cm3 przeznaczony jest zarówno dla posiadaczy kategorii A2, przez osoby które dopiero pragną przesiąść się z pojemności 125 cm3, po bardziej doświadczonych motocyklistów, którzy szukają drugiego motocykla do codziennego użytku.
Główne cechy MT-03:
- 2-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 4-zaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą, o pojemności 321 cm 3
- Moc maksymalna: 30,9 kW (42,0 KM) Ø 10 750 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 29,6 Nm (3,0 kgf+m) Ø 9 000 obr./min
- Silnik, rama, zawieszenie i koła bazujące na motocyklu YZF-R3
- Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa): 168 kg
- Długi, asymetryczny wahacz wzorowany na motocyklu YZF-R1
- Lekkie, 10-ramienne koła z odlewu aluminium
- Kanapa o wysokości 780 mm
- Pływająca przednia tarcza 298 mm, tylna tarcza 220 mm, system ABS
- LED-owe światła pozycyjne i LED-owe światło stopu
- Płynnie działający 41 mm przedni widelec z tylnym zawieszeniem Monocross
- 14-litrowy zbiornik paliwa ze żłobieniem na kolana i wlotami powietrza
- Kolory: Midnight Black, Race Blu
- Dostępność: luty 2016
Koncepcja „Faster Sons” obejmuje motocykle uliczne w stylu retro. Do modelu gamy Sport Heritage – XSR700 dołączy teraz większy – XSR900. Inspiracją dla powstania tego modelu był klasyczny styl, połączony z najnowszą technologią i silnym związkiem z wyścigami. Yamaha stworzyła także linię odzieży „Faster Sons”, kolekcja zawiera: skórzane kurtki motocyklowe, rękawice Sport Heritage i kaski oraz wiele innych elementów odzieży.
Główne cechy XSR900:
- 3-cylindrowy silnik, chłodzony cieczą, DOHC, 4-suwowy, 4-zaworowy o pojemności 850 cm3
- Moc maksymalna: 84,6 kW (115 KM) Ø 10 000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 87,5 Nm (8,9 kg-m) Ø 8 500 obr./min
- Konstrukcja silnika bazująca na technologii Crossplane, kontrola mocy silnika za pomocą D-Mode
- 270-stopniowy wał korbowy zapewniający silne przyśpieszenie i dobrą przyczepność
- Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa): 195 kg
- Kanapa o wysokości 830 mm
- Przednia tarcza 298 mm, tylna tarcza 245 mm, system ABS i TCS
- LED-owe światła pozycyjne i LED-owe światło stopu
- Płynnie działający 41 mm przedni widelec z tylnym zawieszeniem Monocross
- 14-litrowy zbiornik paliwa
- Kolory: 60th Anniversary, Matt Grey, Rock Slate
- Dostępność: luty 2016
Z okazji 60-lecia istnienia marki Yamaha wypuści modele: XSR900, XSR700, VMAX, XJR1300, XJR1300 Racer, XV950 Racer i SR400 także w żółto-czarnym malowaniu – 60th Anniversary:
Wybór modeli w linii TMAX zostanie rozszerzony w 2016 roku o nowy skuter TMAX LUX MAX. Będzie też dostępne wydanie specjalne TMAX IRON MAX z szeregiem ulepszeń konstrukcyjnych i złotymi dodatkami, a TMAX, Xenter i Tricity otrzymają nowy kolor.
TMAX LUX MAX to specjalna edycja modelu dla doświadczonych jeźdźców z silnikiem o pojemności 530 cm3 i automatyczną skrzynią biegów.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: