Nowe Audi S4 i S4 Avant debiutują we Frankfurcie – galeria
Czy te sportowe auta serii A4, dzięki pakietowi najnowszych rozwiązań technicznych wyprzedzą konkurencję. Co nowego tkwi w nowym Audi S4 i S4 Avant?
Serce modeli S, to na nowo zaprojektowany, turbodoładowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka 3.0 TFSI generuje moc 260 kW (354 KM), a jej moment obrotowy 500 Nm, dostępny jest w szerokim przedziale od 1300 do 4500 obr./min. Silnik góruje nad swoim poprzednikiem pod względem mocy i momentu obrotowego, przy jednocześnie znacznie mniejszym zużyciu paliwa
i zredukowanym ciężarze.
Motor rozpędza Audi S4 od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Mimo wyraźnie lepszych osiągów, silnik V6 ujmuje swoją efektywnością. Według testów zużycia paliwa NEDC, Audi S4 Limousine zużywa poniżej 7,4 litra benzyny na 100 km i emituje tylko 170 g CO2 na km.
Auto wyposażono w ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic.
Moc generowana przez jednostkę 3.0 TFSI przekazywana jest na jezdnię za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro. To charakterystyczna cecha każdego modelu typu S marki Audi. W normalnym trybie jazdy, jego samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy, kieruje 60 procent mocy momentu obrotowego na tylną oś, a 40 procent na oś przednią. W zależności od zaistniałej sytuacji, nawet 70 procent momentu może zostać skierowane na oś przednią i nawet aż 85 procent na oś tylną. Bazujące na inteligentnym oprogramowaniu, selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami, uzupełnia pracę napędu quattro. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu są minimalnie przyhamowywane, zanim jeszcze mogłyby wpaść w poślizg. Dostępny jest opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy, aktywnie rozkładając siłę napędową między tylnymi kołami.
Pięciowahaczowe zawieszenia zarówno przedniej jak i tylnej osi mają precyzyjnie oddzielać od siebie siły wzdłużne i poprzeczne, zapewniając w ten sposób optymalne prowadzenie. Dynamiczny układ kierowniczy, zmieniający w zależności od prędkości swoje przełożenie, to jeden z elementów wyposażenia opcjonalnego. Standardowe podwozie sportowe S zawieszono o 23 mm niżej niż w przypadku modelu bazowego. Taki sam prześwit ma opcjonalne podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Do standardowego w obu modelach systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, włączono amortyzatory CDC (CDC = continous damping control), silnik, układ kierowniczy, automatyczną skrzynię biegów tiptronic oraz sportowy mechanizm różnicowy. System ten pozwala kierowcy na wybór jednego spośród kilku trybów charakterystyki pracy zawieszenia.
Na montowane seryjnie 18-calowe obręcze kół o stylistyce gwiazdy z pięcioma podwójnymi ramionami, założono opony w rozmiarze 245/40. Alternatywnie, quattro GmbH oferuje koła 19-calowe. Hamulce są mocne i wyjątkowo wytrzymałe.
Wersja Limousine ze standardowym napędem na cztery koła quattro ma masę 1630 kg, a Avant – 1675 kg.
Bagażnik Audi S4 Avant ma, w zależności od ustawienia oparcia tylnego siedzenia, pojemność od 505 do 1510 litrów. Audi S4 Limousine natomiast, ma bagażnik o pojemności 480 litrów.
Sportowe fotele S obito kombinacją skóry Perlnappa i tkaniny Alcantara w kolorze Soul, szarym Rotor i czerwonym Magma. Fotele mają regulowane boki, zintegrowane zagłówki i pneumatyczną funkcję masażu. Typowe dla modeli S jest to, że we wnętrzu dominuje czerń. Standardowe inkrustacje wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium. Uzupełnieniem całości są detale: podświetlane listwy progowe z emblematami S4, przetłoczenia na siedzeniach i specjalny ekran startowy S4.
Jedną z technicznych innowacji obu modeli jest opcjonalny, wirtualny kokpit Audi virtual cockpit. Ta w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza, to 12,3-calowy ekran wysokiej rozdzielczości, wyświetlający bogate graficznie, szczegółowe informacje dotyczące drogi i danych samochodu. Kierowca może wybierać między trzema widokami – jeden z nich to ekskluzywny ekran sportowy, na którym centralną pozycję zajmuje obrotomierz.
Druga duża nowość w modelach S4 to system MMI – daje kierowcy możliwość obsługi za pomocą sterowania głosowego, nowej kierownicy wielofunkcyjnej lub terminala na konsoli środkowej. Logika jego obsługi jest taka sama jak w najnowszych smartfonach, łącznie z inteligentnym, swobodnym wyszukiwaniem dowolnego tekstu.
Audi Phone Box pozwala z kolei na połączenie aparatów komórkowych pasażerów z anteną pokładową. Jeśli telefony są odpowiednio dostosowane, to można je też jednocześnie ładować indukcyjne. Tablet Audi, w ramach systemu Rear Seat Entertainment, dostarcza rozrywki pasażerom tylnej kanapy, a fani HiFi mogą zamówić system nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System z nowatorskim dźwiękiem 3D.
Audi rozpocznie dostawy obu nowych modeli S w roku 2016.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: