Nowy Mini Clubman
Nieco odmieniony MINI Clubman pojawia się właśnie w kompaktowym segmencie premium.
W porównaniu z poprzednikiem, nowy Mini Clubman ma wyraźnie większe wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, również w porównaniu z nowym Mini 5d: długość większa o 27 cm, szerokość o 9 cm, rozstaw osi o 10 cm. Ma pięć pełnowymiarowych siedzeń i pojemność przestrzeni bagażowej: 360-1250 l, a tylne oparcie jest dzielone 40:20:40.
Wewnątrz znajdziemy nowy wystrój kabiny. Pojawia się szeroka konsola z ramą kokpitu w górnej części, zestaw zegarów na kolumnie kierownicy, zintegrowany centralny okrągły instrument z diodowym pierścieniem świetlnym LED oraz wyświetlaczem dla funkcji samochodu, multimediów, telefonu i nawigacji, a także panel sterowania klimatyzacją oraz ikoniczny zestaw lotniczych przełączników przestawnych poniżej centralnego instrumentu. Z przodu znajdziemy też dwa uchwyty na kubki, sterownik systemu operacyjnego Mini Controller oraz podłokietnik.
Premierowo Mini Clubman pojawi się z trzema wariantami silnikowymi – to silniki benzynowe i wysokoprężny nowej generacji z technologią Mini TwinPower Turbo. Z nowości zadebiutuje 4-cylindrowy silnik diesla 150 KM w MINI Cooper D Clubman. Pozostałe jednostki to Mini Cooper Clubman z 3-cylindrowym benzynowym silnikiem 136 KM oraz Mini Cooper S Clubman z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 192 KM.
Przeniesienie napędu na oś przednią będzie realizowane przez 6-stopniową skrzynię manualną. Będzie również dostępna 8-stopniowa automatyczna przekładnia Steptronic (po raz pierwszy dostępna w modelach Mini Cooper S Clubman i Mini Cooper D Clubman), a także w wersji sportowej (Mini Cooper S Clubman). Dla Mini Cooper Clubman opcjonalnie będzie można zażyczyć sobie 6-stopniową skrzynię automatyczną Steptronic.
W zawieszeniu znajdziemy jednowahaczowe kolumny McPhersona w przedniej osi oraz wielowahaczową oś tylną, a w układzie kierowniczym elektromechaniczne wspomaganie kierownicy seryjnie oferowane z funkcją Servotronic.
Oczywiście nie obędzie się bez szerokiej palety systemów wsparcia kierowcy: Head-Up-Display, Parking Assistant, kamera cofania i Driving Assistant obejmujący także oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, ostrzeżenie o obecności pieszych i ryzyku kolizji z funkcją wstępnego hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych.
MINI Cooper S Clubman: silnik benzynowy, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1998 cm3, moc maksymalna 141 kW/192 KM przy 5000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1250 obr./min (300 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna 228 km/h (228 km/h), średnie zużycie paliwa: 6,3-6,2 l/100 km (5,9-5,8 l/100 km), emisja CO2: 147-144 g/km (137-134 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.
MINI Cooper Clubman: silnik benzynowy, 3-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1499 cm3, moc maksymalna 100 kW/136 KM przy 4400 obr./min, maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1250 obr./min (230 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s (z automatyczną skrzynią biegów: 9,1 s), prędkość maksymalna 205 km/h (205 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisja CO2: 123-118 g/km (123-118 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.
MINI Cooper D Clubman: silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail), pojemność 1955 cm3, moc maksymalna 110 kW/150 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1750 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,5 s), prędkość maksymalna 212 km/h (212 km/h), średnie zużycie paliwa: 4,4-4,1 l/100 km (4,4-4,1 l/100 km), emisja CO2: 115-109 g/km (115-109 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.
(dane oparte na cyklu testowym UE, wielkości uzależnione od rozmiaru ogumienia)
Wymiary zewnętrzne:
długość: 4253 mm
szerokość: 1800 mm
wysokość: 1441 mm
rozstaw osi: 2670 mm
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: