Amarok pojedzie w Dakarze
35 samochodów Amarok - długo oczekiwanych w Europie pick-up'ów Volkswagena, weźmie udział w obsłudze najtrudniejszego rajdu. Budowane w Argentynie auto służyć będzie organizatorom - Amaury Sport Organisation i jako środek transportowy.
Wytrzymały, solidny. Z całą pewnością Volkswagen musi być bardzo pewny zalet swojego pick-up’a decydując się wystawić go na taką próbę jak Rajd Dakar. Od 1 do 17 stycznia przez 9000 km samochody Amarok poddane zostaną naprawdę trudnemu sprawdzianowi. Rajd odbędzie się na bezdrożach Argentyny i Czile.
Kris Nissen, dyrektor Volkswagen Motorsport wyjaśnia decyzję producenta – Rajd Dakar wymaga najwyższego poziomu technicznej perfekcji, niezawodności i wytrzymałości, Amarok jest dokładnie tym czego potrzebuje nasz team.
Pick-up budowany w argentyńskiej fabryce VW – Pachero służyć będzie jako samochód rozpoznawczy i oddany zostanie do dyspozycji dziennikarzy oraz teamu Volkswagen Motorsport jako środek transportu. Rajd będzie jednocześnie oficjalną prezentacją przed rozpoczęciem jego sprzedaży najpierw w Ameryce Południowej, a 6 miesięcy później w Europie.
Imię jakie wybrał Volkswagen dla samochodu otwierającego nową dywizję produkcyjną samochodów użytkowych oznacza „wilka” w języku Innuitów, czyli mieszkańców północnej Kanady. Z tego co donoszą różne źródła, Amarok będzie dostępny w różnych konfiguracjach. Model z podwójną kabiną będzie sprzedawany jako pierwszy, a następnie przewidziane jest wprowadzenia na rynek pick-up’a
z pojedyńczą kabiną. W wyposażonym w silnik Diesla aucie, klienci będą mieć do wyboru napęd na dwa i cztery koła.
Nowe dziecko Volkswagena wygląda naprawdę imponująco – emanuje siłą, ma w swojej stylistyce coś z drapieżności, a jednocześnie chyba można powiedzieć, że jest elegancki – jak to wilk! Nie pozostaje nam nic innego jak czekać, kiedy pick-up będzie dostępny także w Polsce i będziemy mieć okazję przetestować go na naszych bezdrożach…
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: