Kwalifikacje udane dla Hamiltona
Lewis Hamilton odchodzi z tronu F1 w wielkim stylu. Trzeba przyznać, że Brytyjczyk był w dzisiejszych kwalifikacjach nie do pobicia. Tymczasem szkoda, że zespół BMW Sauber nie był w stanie prezentować takiej formy jak na Yas Marina nieco wcześniej...
Vettel, Hamilton, Webber |
fot. Red Bull
|
Mistrz Świata kierowców Formuły 1, Lewis Hamilton, jest z pewnością zdeterminowany, aby w ostatnim wyścigu sezonu stanąc na podium.
Już podczas Q1 Brytyjczyk rozpoczął od mocnego akordu, kiedy na twardszych oponach uzyskał czas 1:39,873 – o 0,5 sekundy lepszy od następnego pod względem wyniku, Jensona Buttona.
W drugiej części kwalifikacji do Lewis’a zbliżył się Sebastian Vettel, jednak kierowca McLarena nie dał sobie odebrać najlepszego wyniku.
Podczas Q2 okazało się, że Ferrari nie będzie mieć swojego zawodnika w pierwszej dziesiątce w GP Abu Dhabi. Niestety, zastępujący Felipe Massę Giancarlo Fisichella nie był w stanie pojechać odpowiednim tempem podczas pierwszych 20 minut sesji. Kimi Raikkonen odpadł w ostatnich sekundach Q2, ponieważ Nico Rosberg uzyskał czas o 0,065 sekundy lepszy od Fina, spychając go w efekcie na 11. pozycję.
Lewis Hamilton nie dał także szans swoim rywalom w 3. części ostatniej sesji kwalifikacyjnej. Sebastian Vettel, który wystartuje jutro z 2 pola przejechał jedno okrążenie Yas Marina Circuit o 0,672 sekundy wolniej od kierowcy McLarena, choć różnica w ilości paliwa pomiędzy ich bolidami jest niewielka.
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Waga |
Paliwo (kg) |
Dotankowanie |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
658.5 |
53,5 |
18 |
2 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
663 |
58 |
20 |
3 |
Mark Webber |
Red Bull |
660 |
55 |
19 |
4 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
655 |
50 |
17 |
5 |
Jenson Button |
Brawn GP |
657 |
52 |
18 |
6 |
Jarno Trulli |
Toyota |
661 |
56 |
19 |
7 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
654.5 |
49,5 |
17 |
8 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
664 |
59 |
20 |
9 |
Nico Rosberg |
Williams |
665 |
60 |
21 |
10 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
661.5 |
56,5 |
19 |
11 |
Kimi Raikkonnen |
Ferrari |
692 |
87 |
31 |
12 |
Kamui Kobayashi |
Toyota |
694.3 |
89,3 |
32 |
13 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
697 |
92 |
33 |
14 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
704 |
99 |
35 |
15 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
696.5 |
91,5 |
32 |
16 |
Fernando Alonso |
Renault |
708.3 |
103,3 |
37 |
17 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
695 |
90 |
32 |
18 |
Adrian Sutil |
Force India |
696 |
91 |
32 |
19 |
Romain Grosjean |
Renault |
710.8 |
105,8 |
38 |
20 |
Giancarlo Fisichella |
Ferrari |
692.5 |
87,5 |
31 |
Fernando Alonso ma przed sobą trudny ostatni wyścig w barwach Renault. Hiszpan nie zakwalifikował się nawet do Q2 i wystartuje jutro dopiero z 16. pola. Co prawda, widzieliśmy już kierowców, którzy po takim starcie zdobywali punkty, ale w normalnych warunkach, bez nieoczekiwanych zdarzeń, będzie to bardzo trudne.
Robert Kubica udowadniał swoją świetną formę właściwie każdym swoim wyjazdem na tor. Można było nawet mieć nadzieję na jego jutrzejszy start z 2. linii. Tymczasem do ostatniego wyścigu sezonu
nasz kierowca ruszy z 4. linii.
Rolę pechowca przyjął dzisiaj na siebie Heikki Kovalainen z McLarena. Jak okazało się po wyścigu, awaria jaka przydarzyła mu się w Q2 wymusiła wymianę skrzyni biegów w jego bolidzie, co skutkować będzie przesunięciem o 5 miejsc na starcie do jutrzejszego wyścigu. Kovalainen zakończył kwalifikacje na 13 pozycji, a więc wystartuje z 18 miejsca.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:39.873 |
1:39.695 |
1:40.948 |
20 |
2 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:40.666 |
1:39.984 |
1:41.615 |
21 |
3 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:40.667 |
1:40.272 |
1:41.726 |
21 |
4 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:40.574 |
1:40.421 |
1:41.786 |
24 |
5 |
22 |
Jenson Button |
BrawnGP |
1:40.378 |
1:40.148 |
1:41.892 |
25 |
6 |
9 |
Jarno Trulli |
1:40.517 |
1:40.373 |
1:41.897 |
24 |
|
7 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:40.520 |
1:40.545 |
1:41.992 |
25 |
8 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:40.558 |
1:40.635 |
1:42.343 |
24 |
9 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:40.842 |
1:40.661 |
1:42.583 |
25 |
10 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:40.908 |
1:40.430 |
1:42.713 |
27 |
11 |
4 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:41.100 |
1:40.726 |
– |
20 |
12 |
10 |
Kamui Kobayashi |
Toyota |
1:41.035 |
1:40.777 |
– |
17 |
13 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:41.096 |
1:41.148 |
– |
18 |
14 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:41.503 |
1:41.689 |
– |
19 |
15 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:41.667 |
– |
– |
12 |
16 |
21 |
Force India |
1:41.701 |
– |
– |
10 |
|
17 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:41.863 |
– |
– |
10 |
18 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren |
1:40.808 |
1:40.983 |
– |
16 |
19 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
1:41.950 |
– |
– |
12 |
20 |
3 |
Giancarlo Fisichella |
Ferrari |
1:42.184 |
– |
– |
12 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: