McLaren przewodzi stawce
Piątek w Abu Dhabi należał do kierowców McLarena Mercedesa. W drugiej sesji treningowej najlepszy czas uzyskał Heikki Kovalainen, tymczasem jednostka w bolidzie Roberta Kubicy odmówiła współpracy.
Kierowcy McLarena byli najszybsi podczas wieczornej sesji treningowej przed GP Abu Dhabi |
fot. Daimler
|
Większa część 2. sesji treningowej odbywała się
na torze w Abu Dhabi przy sztucznym oświetleniu. Już po godzinie 17-tej na obiekcie zaczął zapadać zmierzch.
Na lepsze czasy, jakie uzyskiwali kierowcy po południu wpływ miało z pewnością nagumowanie nawierzchni, ale także, w miarę pokonywanych okrążeń, coraz lepsza znajomość toru.
Najwięcej problemów sprawiały zawodnikom zakręty 17 – 18, gdzie trudno było większości utrzymać właściwą linię jazdy. Lewis Hamilton poprawił swój czas o ponad 1 sekundę w stosunku do pierwszej sesji. Szybszy okazał się jednak jego kolega z zespołu, Heikki Kovalainen.
Na 50 minut przed końcem sesji odmówił współpracy samochód Roberta Kubicy. Dym i ogień wydobywający się z bolidu wskazywały na awarię silnika. Jak potwierdził zespół, był to silnik o przebiegu około 2000 km. Robert jest w trudnej sytuacji, ponieważ wykorzystał już wszystkie 8, regulaminowo przydzielonych silników w tym sezonie. Jutro okaże się, czy zespół będzie zmuszony zamontować nową, czy będzie mógł użyć jednej z poprzednio montowanych jednostek.
Poz. |
Nr. |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:41.307 |
– |
35 |
2 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:41.504 |
0.197 |
34 |
3 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:41.541 |
0.234 |
39 |
4 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:41.591 |
0.284 |
37 |
5 |
10 |
Kamui Kobayashi |
Toyota |
1:41.636 |
0.329 |
34 |
6 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:41.683 |
0.376 |
37 |
7 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:41.684 |
0.377 |
34 |
8 |
23 |
Rubens Barrichello |
BrawnGP |
1:41.831 |
0.524 |
38 |
9 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:41.931 |
0.624 |
39 |
10 |
4 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:41.987 |
0.680 |
39 |
11 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:42.180 |
0.873 |
28 |
12 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:42.245 |
0.938 |
36 |
13 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:42.278 |
0.971 |
36 |
14 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:42.409 |
1.102 |
30 |
15 |
21 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:42.530 |
1.223 |
33 |
16 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:42.782 |
1.475 |
29 |
17 |
3 |
Giancarlo Fisichella |
Ferrari |
1:42.932 |
1.625 |
37 |
18 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
1:43.021 |
1.714 |
37 |
19 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:43.022 |
1.715 |
39 |
20 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:43.708 |
2.401 |
13 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: