Volkswagen C Coupe GTE oraz Volkswagen Scirocco GTS na Auto Shanghai 2015
Podczas rozpoczętej wczoraj wystawy samochodowej Auto Shanghai 2015, Volkswagen prezentuje model C Coupe GTE. Ponad pięciometrowy, czterodrzwiowy samochód studyjny będzie przeznaczony na rynek chiński. Ponadto swoją premierę świętuje Scirocco GTS - nowa generacja legendarnego modelu z roku 1982.
Volkswagen C Coupe GTE ma hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, którego silniki wytwarzają systemowy moment obrotowy o imponującej wartości 500 Nm. Długa maska podkreśla jego gabaryty, z kolei z boku rzucają się w oczy elegancko poprowadzone linie nadwozia z pochylonymi szybami i dwoma poziomymi przetłoczniami karoserii dominującymi w stylistyce C Coupe GTE. Podział ten widać również z tyłu nadwozia, gdzie uwypukla on szerokość samochodu.
Zespół napędowy składa się z benzynowego, czterocylindrowego silnika z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TSI), z 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów i wbudowanego w jej moduł silnika elektrycznego oraz z akumulatora litowo-jonowego. Jednostka TSI osiąga moc 210 KM, elektryczna natomiast – 91 kW/124 KM. Hybrydowy zespół napędowy wytwarza moc systemową 180 kW/245 KM oraz moment obrotowy o imponującej wartości 500 Nm. Akumulator umieszczony z tyłu nadwozia można ładować zarówno podczas jazdy, jak i stacjonarnie. C Coupe GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym (do prędkości 130 km/h), nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. Maksymalny zasięg przy takim napędzie wynosi 50 km. Średnie zużycie paliwa w trybie mieszanym (NEDC dla pojazdów hybrydowych plug-in) wynosi 2,3 litra na 100 km. Całkowity zasięg samochodu wynosi ponad 800 km. Do 100 km/h rozpędza się w ciągu 8,6 s i potrafi osiągnąć prędkość 232 km/h.
Drugi model, Volkswagen Scirocco GTS, nawiązuje do historycznego pierwszego Scirocco GTS. Pojawiło się ono na rynku w 1982 roku i zarówno konstrukcyjnie, jak i pod względem stylistycznym było spokrewnione z Golfem GTI. Współczesne Scirocco GTS, dzięki silnikowi TSI o mocy 220 KM oraz możliwości przyspieszenia do 100 km/h w 6,5 sekundy jest niezwykle dynamiczne. Jest przy tym bogato wyposażone – z zewnątrz, oprócz seryjnych 18-calowych obręczy kół ze stopów metali lekkich (w opcji są dostępne 19-calowe obręcze „Lugano”) oraz elementów pakietu R-Line „Exterieur” (m.in. zderzaki w stylistyce „R-Line”, poszerzane progi, krawędź dachu wyprofilowana na kształt spojlera oraz sportowy dyfuzor) wzrok przykuwają zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym. Tak jak niegdyś Scirocco GTS z roku 1982, także współczesny model można będzie opcjonalnie zamówić z dwoma ozdobnymi pasami przebiegającymi od maski silnika, poprzez dach do pokrywy bagażnika.
Specjalne elementy stylistyczne dominują także we wnętrzu Scirocco GTS. W skład wyposażenia seryjnego wchodzą m.in. czarna podsufitka, dekoracyjne panele w kolorze fortepianowej czerni, ozdobne listwy na progach z napisem GTS, sportowa kierownica pokryta skórą i ozdobiona czerwonymi szwami, pedały ze stali szlachetnej, fotele ze napisem GTS oraz legendarna końcówka drążka zmiany biegów, przypominająca piłeczkę do gry w golfa.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: