Opel Corsa OPC dostępny w Polsce już za 90 500 zł
Nowa generacja Corsy w tej wersji jest tańsza od poprzedniczki mimo dodatkowych 15 KM pod maską. Dzięki funkcji overboost maksymalny moment obrotowy silnika można chwilowo zwiększyć o 35 Nm, do 280 Nm. Zamówienia na najmłodszy model OPC będzie można składać już od maja.
Nowa Corsa OPC, zaprezentowana światu po raz pierwszy w Genewie, ma silnik o mocy 207 KM oraz wyposażenie OPC. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynosić według producenta 7,5 l/100 km. Cena katalogowa samochodu w Polsce będzie zaczynała się od 90 500 zł.
Parametry, prędkość i spory moment obrotowy
Corsa OPC to sportowiec w rodzinie małych samochodów. Duże wloty powietrza, wyrazisty kształt pokrywy silnika, wydatny tylny spojler i podwójna końcówka układu wydechowego Remus nie pozostawiają co do tego wątpliwości. Dźwięk turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 wzmocniony odpowiednią akustyką układu wydechowego podkreśla potencjał jednostki napędowej. W porównaniu z poprzedniczką nowa Corsa OPC oferuje dodatkowe 15 KM mocy i o 35 Nm więcej momentu obrotowego. Według najnowszych pomiarów nowa Corsa OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy – jest więc pod tym względem lepsza o prawie pół sekundy od poprzedniej generacji. Elastyczność na piątym biegu, mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h, poprawiła się o 0,3 sekundy i wynosi 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h, do 230 km/h. Bezpieczne i pewne prowadzenie nowej Corsy OPC ma gwarantować technologia resorowania Frequency Selective Damping (FSD). Doświadczony kierowca może nawet całkowicie wyłączyć ESP, testując możliwości samochodu na granicy przyczepności. Podobnie jak wszystkie modele OPC nowa Corsa pomyślnie przeszła kompleksowy program testów na najtrudniejszym torze wyścigowym świata – północnej pętli Nürburgring.
Sportowy klimat panuje również we wnętrzu nowej Corsy OPC. Uwagę zwracają zwłaszcza wyczynowe fotele Recaro. Całości dopełniają takie detale, jak pokryta skórą i spłaszczona w dolnej części kierownica, dźwignia sterująca sześciobiegową skrzynią OPC o krótkich przełożeniach oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC. Kierowcy ze sportową żyłką nie muszą też rezygnować z licznych opcji łączności. System multimedialny IntelliLink firmy Opel jest dostępny jako opcja. Ułatwia on korzystanie ze smartfonów z systemami Apple iOS i Android na pokładzie Corsy OPC.
Pakiet Performance OPC
Kierowcy oczekujący jeszcze więcej sportowych emocji mogą zamówić Corsę OPC z pakietem Performance, wymagającym dopłaty 10 000 zł. Jednym z jego istotnych elementów jest wielotarczowy mechanizm różnicowy Drexler z mechaniczną blokadą, zapewniający jeszcze lepsze właściwości trakcyjne samochodu z przednim napędem. W skład pakietu wchodzą także 18‑calowe koła z oponami Michelin, zawieszenie o jeszcze bardziej sportowych nastawach, a także wyczynowy układ hamulcowy Brembo z 330‑milimetrowymi tarczami z przodu.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: